Virgin Hyperloop, testat de o româncă. Transportul în comun, revoluționat

0

Omenirea a cunoscut, de-a lungul timpului, diverse salturi tehnologice care au revoluționat modul de transport. S-a trecut, astfel, de la căruță la mașină, tren și avion. Acum, suntem martorii unui eveniment care va transforma infrastructura de transport.

Proiectul „Virgin Hyperloop” este primul mijloc de transport în comun, care va transporta oameni într-o capsulă ce călătorește cu peste 1.000 de kilometri pe oră într-un tunel aproape vidat.

Primele două persoane care au testat acest mijloc de transport, săptămâna trecută, au mărturisit că experiența este unică. Una dintre ele este Sara Lucian, o româncă care a absolvit Universitatea Harvard.

Sistemul hyperloop a fost lansat pentru prima dată în 2014 și de atunci a efectuat peste 400 de călătorii, fără pasageri, în Las Vegas, Nevada. Săptămâna aceasta, fondatorul și regizorul Josh Giegel și Sara Luchian, au fost primii oameni care au făcut o călătorie în podul plutitor de mare viteză.

Mă uitam la un live stream acasă și nu aș fi putut fi mai încântat sau mai mândru de minunata echipă, în timp ce făceau istoria transportului, a spus Richard Branson, fondatorul companiei Virgin Hyperloop, într-un comunicat, potrivit Euronews.

Cum funcționează Virgin Hyperloop?

În termeni generali, un hyperloop este un mijloc de transport de pasageri și mărfuri, care nu a fost lansat, încă. Designul a fost lansat pentru prima dată de concurenții Tesla și SpaceX, dar de atunci a fost adoptat de Virgin.

Un hyperloop este un tub etanș, aproape sub vid, cu o presiune scăzută a aerului în interior, prin care poate călători. Tehnologia înseamnă că nu numai că este o metodă mai durabilă de a vă deplasa, ci și una dintre cele mai rapide căi.

Branson a lansat Virgin Hyperloop în urmă cu 6 ani și este acum singura companie din lume care a testat cu succes un hyperloop la scară largă. El intenționează să revoluționeze transportul, nu în deceniile următoare, ci în următorii câțiva ani, după ce testele de siguranță complete vor fi epuizate și investițiile asigurate.

Viteza atinsă în acest mijloc de transport este incredibilă. Un exemplu este călătoria de la Los Angeles la San Francisco – o distanță de 615 km. Dacă conduceai, o mașină te ducea acolo în aproximativ 6 ore. Dacă ați decide să zburați, călătoria ar dura aproximativ 1 oră și 28 de minute. La bordul unui Hyperloop Virgin, durata călătoriei este mai mică de jumătate – la doar 43 de minute.

În primul rând, sistemul este 100% electric, ceea ce înseamnă zero emisii directe. Echipa Virgin se descrie chiar ca „agnostici energetici”. Tubul etanș își poate obține puterea din oricare sursă de energie disponibilă pe parcurs. Dacă ar fi lansat în Orientul Mijlociu, de exemplu, ar fi posibilă alimentarea completă a sistemului cu panouri solare care acoperă tubul.

Folosește un motor electric ultra-eficient și o levitație magnetică, ceea ce înseamnă că sistemul poate atinge viteza avioanelor, folosind de 5-10 ori mai puțină energie.

În prezent, capsula cu două locuri este una experimentală. În viitor, vehiculul va arăta radical diferit și ar trebui să poată transporta până la 28 de pasageri

Sara Luchian, româncă ce s-a aflat la bordul capsulei a povestit experiența pentru Digi24. Totodată, aceasta a mărturisit că viitorul arată bine.

A fost senzațional. A fost atât de palpitant. Și știu că mai degrabă a fost impactul psihologic al momentului, știind că vom scrie istorie călătorind printr-un hyperloop, dar a fost și emoționant pentru acceleram destul de repede. A fost o călătorie foarte scurtă, dar extrem de valoroasă și de neuitat. Fusesem avertizată că drumul nu va fi foarte lin și că ne vom opri brusc, pentru că am accelerat atât de repede, dar a fost mult mai plăcut decât mă așteptam și foarte silențios.

Avem atâtea moduri de a ne deplasa peste tot în lume. Dar acesta este primul mijloc de transport cu totul nou care apare după mai bine de un secol. Și motivul pentru care lucrăm la el este că poți păstra toate celelalte mijloace de transport, și multe își au în continuare rostul, pentru că nu vom reuși să legăm fiecare două puncte de pe hartă printr-un hyperloop, noi ne vom integra într-un ecosistem mai mare. Dar dacă rămânem doar la vechile mijloace de transport, vom continua să ne lovim de aceleași probleme: aglomerație, trafic, poluare. Noi căutăm o soluție care să răspundă nevoilor secolului XXI. Scopul nostru e să legăm orașele ca într-o uriașă rețea de metrou. Nu vrem să înlocuim toate celelalte mijloace de transport, dar vrem să îmbunătățim felul în care avem acces unul la celălalt, la familie, la locuințe ieftine și educație și servicii medicale de calitate și așa mai departe, a declarat Sara Luchian pentru sursa citată mai sus.

Citește

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Citește mai multe aici!